Lekcja dotyczy złożenia zamówienia towaru przez odbiorcę.
Załóżmy, że osoba czytajaca tą lekcje potrafi już w miarę płynnie poruszać
się po programie, MADAR. Więc przejdzmy do rzeczy.
Z panelu w prawym górnym rogu wybieramy a
następnie klikamy na ikonkę znajdując się w górnej
części programu. Pojawia się okienko do wprowadzania zamówień od odbiorców - pokazano na rysunku.
Po wybraniu zamówienia od odbiorcy, musimy dokładnie wypełnić
Wpisujemy datę otrzymania zamówienia, następnie wybieramy nabywcę z listy kontrahentów,
a jeśli jest to nowy klient dopisujemy go do listy.
Kolejnym krokiem będzie określenie daty dostawy towaru, jak również na kogo wysłać.
Możemy również określić temat zamówenia, wybierając go z listy tematów.
W rubryce towar klikamy na strzałkę aby
otworzyć listę produktów (towarów). Następnie wybieramy ten który nas interesuje.
Pozostało nam jedynie wpisać ilość towaru, którą ktoś zamówił. Po
zakończeniu wprowadzania towarów klikamy
na . Jeśli wcześniej nie wpisaliśmy numeru
zamówienia to program nam go zasugeruje.
Ostatnim krokiem jest wybranie jednej z opcji w menu końcowym, jako iż jest
to lekcja proponuję wybrać opcje co pozwoli nam
nauczyć się zapisać i wydrukować zamówienie
Poprawa zamówienia
Jak poprawić zamówienie które źle wystawiliśmy?
W okienku zamówienie klikamy na wybieramy interesujące nas zamówienie i kilkamy na . Natępnie edytujemy pola w których popełniliśmy błędy i klikamy na .
Kasowanie zamówienia
Zakładam, że każdy z nas może się pomylić więc powiem teraz jak usunąć z rejestru zamówienie które źle wystawiliśmy.
W okienku zamówienie klikamy na wybieramy interesujące nas zamówienie i kilkamy na .
Teraz wystarczy wykasować wszystkie pola, oprócz nabywcy. Po wymazaniu wszystkich pól klikamy na .
Ukaże nam się okienko jak na rys. poniżej w którym potwierdzamy operację wybierając TAK