Podstawą modułu wspierającego dział handlowy jest szybki dostęp do informacji, pochodzących również z innych działów firmy. W programie Madar 7 moduł handlowy jest ściśle związany z modułem magazynowym. W sysyemie można wyróżnić szereg funkcji wspierających planowanie i prowadzenie skutecznej polityki sprzedaży.
Moduł handlowy jest ściśle związany ze sprzedażą i kupnem towarów i usług. Istotną rolę pełni tu rozbudowana baza kontrahentów, która umożliwia ustawienie indywidualnie dla każdego kontrahenta:
Baza towarów pozwala m.in. na:
Wystawianie dokumentów sprzedaży zwane ogólnie fakturowaniem realizowane jest w systemie Madar7 w dwóch modułach - handlowym (magazynowym) i księgowym. Wystawienie dokumentu sprzedaży (faktury, paragonu) w module handlowym (magazynowym) powoduje zdjęcie towarów ze stanu magazynowego natomiast w module księgowym wystawia się dokumenty sprzedaży na usługi oraz towary, do których nie prowadzi się stanu magazynowego.
Efektywne wystawianie dokumentów jest szczególnie ważne przy obsłudze sprzedaży. System posiada możliwość wystawiania dokumentów na bazie innych wprowadzonych wcześniej dokumentów (np. generowania faktur z wprowadzonych zamówień), generowania wydruków w obcych językach, sporządzania rezerwacji - to kilka z wielu możliwości programu, które wspierają dział handlowy. W systemie Madar7 możliwe jest:
Ekran wprowadzania faktury sprzedaży
Moduł zamówień z jednej strony wspomaga proces obsługi klienta poprzez wystawianie, prowadzenie ewidencji oraz kontrolę realizacji zamówień od odbiorców, w których można rejestrować:
Zestawienia i raporty są ważnym narzędziem w dziale handlowym, program oferuje również bogaty ich zestaw, zarówno magazynowych jak i handlowych:
Współpraca z innymi modułami, w szczególności z obsługą kasy i banku oraz księgowości, umożliwia:
Współpraca z innymi programami jest możliwa dzięki funkcjom eksportu i importu danych, oraz różnorakim integracjom umożliwiając:
Szeroki wybór dokumentów sprzedażowych