www.biurodekret.com.pl
DEKRET biuro
rachunkowo - szkoleniowe.
"Naszym celem jest zapewnienie klientom kompleksowej obsługi oraz doradztwa z zakresu księgowości, podatków i prawa."
Cel wdrożenia
Podstawowym celem wdrożonego oprogramowania było umożliwienie obsługi różnorodnego klienta, w zakresie prowadzenia:
- ksiąg rachunkowych spółek i osób fizycznych,
- księgowości wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych,
- podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów,
- ewidencji ryczałtu,
- pełnej obsługi kadrowo-płacowej,
- wyprowadzania zaległości.
Przebieg wdrożenia
Funkcjonalność dla firm prowadzących pełną księgowość
Od oprogramowania wymagane było wsparcie w zakresie prowadzenia pełnej księgowości:
- elastyczne tworzenie zakładowego planu kont,
- dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej,
- ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy, wysokości należnego i naliczonego podatku VAT,
- sporządzanie deklaracji podatkowych z poziomu programu oraz przekazywanie ich do US, sprawozdań finansowych GUS,
- sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
- sporządzanie zeznań rocznych, bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej,
- sporządzanie przelewów dot. należności publicznoprawnych (ZUS, US),
- monitoring należności i zobowiązań.
Ponadto, przy prowadzeniu księgowości
wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych konieczne były mechanizmy umożliwiające::
- naliczanie czynszów i funduszu remontowego,
- rozliczanie tzw. mediów (woda, co).
Automatyzacja tworzenia deklaracji
Istotnym okazała się możliwość generowania i sporządzanie, według wzorów określonych przepisami,
deklaracji podatkowych oraz przekazywanie ich do Urzędów Skarbowych elektronicznie,
bezpośrednio z poziomu programu.
Wyprowadzanie zaległości
Głównym zadaniem było umożliwienie równoczesnej pracy w bieżącym okresie sprawozdawczym oraz wprowadzenie danych
z poprzednich okresów.
Konieczne było umożliwienie:
- wprowadzenia BO, obrotów, stanu należności i zobowiązań przy przejęciu firmy w trakcie roku obrachunkowego,
- możliwość równoczesnego uzupełniania zapisów i prowadzenia księgowości w bieżącym okresie,
- otwarcie i zamknięcie ksiąg w likwidowanych firmach.
Prowadzenie uproszczonej księgowości
W ramach prowadzenia podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtu:
- zapisów w PKPiR lub ewidencji ryczałtu,
- ewidencje wyposażenia,
- plan amortyzacji środków trwałych, ewidencje środków trwałych a także wartości niematerialnych i prawnych,,
- ustalenie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy,
- ewidencje VAT,
- wsparcie w sporządzaniu miesięcznych i rocznych deklaracji podatkowych,
- dowody wpłat lub przelewy na poszczególne podatki.
Obsługa kadrowo-płacowa
W ramach obsługi kadrowo-płacowej oprogramowanie musiało umożliwiać:
- sporządzanie umowy o pracę, zlecenia, dzieła,
- listy płac, rachunki do umów cywilnoprawnych,
- prowadzenie imiennych kart przychodów pracownika,
- ewidencje urlopów pracowników, dokumentacje zwolnień od pracy (płatnych i niepłatnych), świadczeń socjalnych,
- dokumentacje obrachunkowe do list płac (deklaracje na potrzeby ZUS, deklaracje dla potrzeb urzędów skarbowych: PIT 4,PIT 8A),
- zeznania roczne pracowników PIT 11, PIT 8B, PIT 40,
- sporządzanie zaświadczenia o wynagrodzeniu i zatrudnieniu dla pracowników,
- przygotowanie gotówkowych dowodów wpłat lub przelewów wynagrodzeń na rachunki bankowe pracowników.
Co osiągnięto
Współpraca
Doskonała znajomość potrzeb i wymagań. Przygotowanie merytoryczne i techniczne osób wdrażających po stronie klienta.
Metody kontaktu:
- Zgłaszanie problemów telefonicznie, poprzez e-mail.
- Zdalna pomoc w zakresie konfiguracji bardziej skomplikowanych firm.
- Aktualizacje programów na bieżąco, zgodnie z wprowadzaniem zmian w prawodawstwie.