.:: O firmie ::. Historia
Najnowsze informacje: Blog: invoicer.blogspot.com
Poprzednie lata: Co nowego, lata: 2004-2012

1991

Początek firmy MADAR.
Działa już program Podatkowa Książka Przychodów i Rozchodów. Powstaje program do rozliczania sprzedaży i obrotów magazynowych. Oczywiście programy pracują pod DOS-em.

1993

Wprowadzenie podatku VAT spowodowało gwałtowny wzrost zapotrzebowania na programy wystawiające odpowiednie dokumenty i rozliczające podatek VAT. Konieczna stała się współpraca z drukarką i kasą fiskalną.
Działa już modył finansowo - księgowy.

1994

Wprowadzono ustawę o rachunkowości, następuje więc dopasowanie i rozwój programu finansowo - księgowego. Trwają prace nad dostosowaniem systemu do wchodzącej z dniam 1.01.1995 r. denominacji.

1995

Powstaje MADAR Sp. z o.o.
Następuje integracja programu magazynowego, finansowo - księgowego, Księgi Podatkowej w jeden System Zarządzania MADAR.
Rozbudowuje się moduł rozrachunki.

1996

Rozwijają się moduły: środki trwałe, płace, import.
Powstaje program do obsługi piekarni.

1997

Udział w Targach KOMPUTER EXPO 1997 w Warszawie oraz SOFTARG w Katowicach.

1998

Rozpoczęcie prac nad tłumaczeniem systemu pracującego w środowisku Windows.
Udział w Targach KOMPUTER EXPO 1997 w Warszawie. Firma ma nowe Biuro Handlowe przy ul.Pośpiecha 23 w Zabrzu.

1999

Reforma ubezpieczeń społecznych oraz powstanie programu Płatnik były motorem rozwoju programu płacowego. Równocześnie trwa przygotowanie do bezproblemowego wejścia w XXI wiek.

2000

Powstają pierwsze aplikacje pisane tylko w systemie Windows: Sekretarz - do ewidencji pism i obsługi sekretariatu, Deklaracje - pozwalające na wprowadzenie i wydruki deklaracji podatkowych.
Zostają one włączone jako moduły do Systemu Zintegrowanego MADAR pracującego pod Windows. Coraz więcej klientów migruje do nowego systemu - ułatwieniem jest możliwość równoczesnej pracy na stanowiskach z DOS oraz Windows.
Powstają książki: "Jak prowadzić Sekretariat używając komputera" oraz "Jak wystawiać deklaracje używając komputera".
Udział w Targach SOFTARG w Katowicach.

2001

Ten rok zdominowany jest przez rozwój systemu CRM. Wraz z nim powstaje książka "CRM Zarządzanie Kontaktami z Klientami". Zostaje wydzielony program CRMadar.
Znacznej przebudowie ulega firmowa strona internetowa. Zostaje uruchomiony kanał sprzedaży przez Internet, w szczególności "małych" programów i książek.

2002

Firma zwiększyła kapitał do 25 tys. zł.
Został zmieniony system licencjonowania programów. Wprowadzono numery licencyjne oraz roczne aktualizajce programów.
Rozwijają się moduły pomocnicze: naliczane odsetek, noty księgowe, deklaracje, wezwania do zapłaty, potwierdzenia sald.
Poprawa szaty graficznej programów.

2003

Dalszy rozwój oprogramowania, w szczególności, w zakresie rozliczania produkcji oraz ewidencji dla potrzeb księgowości budżetowej.
Zostają wydzielone "małe" programy: Personel, Amortyzacja, Magazyn, KPR.
Do Systemu Zintegrowanego dołączona zostaje instrukcja obsługi w postaci elektronicznej (pdf).

2004

Doświadczenia zdobyte w pracach nad systemy CRM owocują książką "Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie" oraz szergiem artykułów publikowanych w serwisach internetowych.
Rozwija się moduł elektronicznej wymiany dokumentów EDI, pozwalający na współpracę z sieciami handlowymi oraz umożliwiający komunikację pomiędzy oddziałami a centralą czy biurem rachunkowym.
Powstaje internetowa platforma wymiany danych emadar.pl.

2005

Ten rok zdominowało wejście Polski do Unii Europejskiej. Program został dostosowany do nowej ustawy o VAT oraz wzbogacony o obsługę transakcji wewnątrzunijnych. Rozbudowano również rozliczenia walutowe.
Zostaje udostępniony program Invoicer na licencji freeware.
Trwają prace nad uruchomieniem programów w środowisku Linux. Firma zwiększyła kapitał do 50 tys. zł.

2006

Umożliwiono i upowszechniono zdalną obsługę klientów przez tzw. "zdalny pulpit".
Powstaje pierwszy program pod Linux - Invoicer, dzięki wykorzystaniu projektu Lazarus , który umożliwia przeniesienie w całości kodu programu napisanego do środowiska Linux.
Powstaje Madar Mobile - weblikacja umożliwiająca pracę w kontekście www.

2007

W roku 2007 udało się upowszechnić system zdalnej pracy - coraz większa liczba użytkowników naszego programu, przekonuje się do tej formy pracy oraz pomocy.
W programach najistotniejsze zmiany to:
  • Madar ERP
    • Rozwinięty moduł wystawiania i rozliczania zaliczek
    • Wprowadzenie powiązań pomiędzy fakturami i zapłatami
    • Płace - dodane rozliczenie chorobowego za poprzedni miesiąc
    • Nowa funkcja - "rocznik"
    • Rozwój modułów: zamówienia i produkcja
  • KPR
    • Wzbogacony o moduły: deklaracji, amortyzacji
  • Invoicer
    • Dodany moduł kasy do Invoicera
    • powstała strona Invoicera - www.invoicer.pl
Powstaje również aplikacja webowa ERP - Madar Mobile, pozwalająca na używanie programu i dostęp do danych przez przeglądarkę.

2008

Najistotniejsze zmiany w programach w roku 2008:
  • Madar ERP
    • transmisje z sieci kas fiskalnych - poprzez modem
    • zdalne drukowanie i transmisje z NX - poprzez program mobile
    • nowe remanenty - wydruk kompensacji
    • plan produkcji
    • planowanie zaopatrzenia
    • nowoczesne metody identyfikacji operacji
      • palety - kodowanie partii towarów
      • generowanie i wydruk na drukarke kodów paskowych
      • sterownik - obsługa dokumentów magazynowych, kart pracy wyłącznie przy użyciu kodów paskowych
    • importy i eksporty
      • kontrahenci
      • towary + aktualizacje cenników
      • pracownicy
      • kadry: umowy o pracę, zgłoszenia do ubezpieczeń, staż pracy, kwestionariusz osobowy
      • płace: absencje, miesięczne składniki wynagrodzeń, podstawy chorobowego, MPK
  • Invoicer Mobile
    • wersja instalacyjna
    • nowa szata graficzna
  • Kancelaria
    • wczytywanie scanów dokumentów
    • integracja z Word
    • załączniki word, tiff, jpg

2009

Rok 2009 obfituje w nowe linie produktowe
  • Inbira - rozwiązanie przez www (Internetowe Biuro Rachunkowe)
  • e-Deklarcje - odkurzone Deklaracje Madar i wzbogacone o możliwość wysyłki elektronicznie
    Kolejny freeware (po Invoicerze)
  • nowe moduły w programie Madar ERP:
    • narzędziownia i wypożyczalnia sprzętu
    • badania i szkolenia
  • nowe rodzaje faktur:
    • w magazynie - Faktura VAT Euro
    • w księgowości i w magazynie - Faktura VAT marża
  • Madar Mobile - możliwość wysyłania załączników *.pdf

2010

Najistotniejszych zmiany w 2010 roku
  • Madar Mobile
    • nowa szata graficzna programu
    • dodanie modułu produkcja
    • dodanie modułu kancelaria
    • wielu nowych klientów pracujących przez przeglądarkę
  • RCP Madar:
    • powstaje urządzenie do rejestracji czasu pracy przez Internet - RCP Madar
  • Serwer drukarki fiskalnej
    • możliwość wystawiania paragonów fiskalnych przez internet
  • Madar ERP wraz z końcem 2010 zmienia nazwę na Madar 7
  • Możliwość wysyłania powiadomień o przypisanych sprawach w CRM za pośrednictwem SMS i e-mail

2011

  • Konwersje baz danych:
    • nowa baza deklaracji
    • nowa baza rejestrów VAT
    • środki trwałe
  • Wprowadzenie nowych stawek podatku VAT: 23%, 8%
  • Nowe specjalizowane moduły w programie: optyk, szkoła
  • Programy pod urządzenia mobilne, w szczególności oparte o system operacyjny android: M7 Dashboard, M7 Narzędziownia.

2012

  • Madar7 w Chmurze - nowa usługa pozwalająca na pracę w systemie przez przeglądarkę na serwerach Madar.
  • Docum.pl - nowy, darmowy portal do obsługi kancelaryjnej firmy.
  • PromoBoard - nowa zaimplementowana funkcjonalność opierająca się na idei Digital Signage.
  • Stworzony system monitorowania niekorzystnych emisji na terenach rolniczych wykonany na zamówienie Instytutu Technologiczno - Przyrodniczego w Falentach.
  • Doskonalenie systemu do pracy z tabletami, smartphone'ami.

2013

  • Rozwój usługi Madar7 w Chmurze.
  • Zmiany wywołane zmianami w przepisach w tym w szczególnośći zmiany związane z wystawianiem faktur i rozliczaniem VAT (korekta kosztów, odwrotne obciążenie).
  • Wydanie aplikacji na system operacyjny Android: madar7.apk, madar7demo.apk, invnoicerDemo.apk, madar7crm.apk.
  • Udoskonalenia wprowadzone do systemu jak np. awaryjne odtwarzanie niezapisanych zamówień.
  • Doskonalenie systemu do pracy na urządzeniach mobilnych w tym takich jak smartphone czy tablet.
  • Zmiany wyglądu i nawigacji w systemie Madar 7 Mobile.

2014

  • Dostosowane programu do zmian w związku z ustawą o VAT.
  • Moduł faktury elektroniczne - rejestracja faktur zakupowych i wysyłka faktur sprzedaży.
  • Integracja systemu ze sklepami internetowymi i firmami kurierskimi (siódemka.pl)
  • Nowe deklaracje - w związaku ze zmianami w 2015.
  • Automatyczne odliczenie 50% VAT od samochodów.
  • Pod koniec roku już kilkaset firm korzysta z usług "Madar7 w Chmurze".
Więcej na naszym blogu