.:: Magazyn MADAR
Gospodarka materiałowa
Moduł magazyn służy do obsługi gospodarki towarowej i materiałowej. Cechuje go
prosta obsługa, niezawodność, bogate możliwości oraz powiązanie z innymi modułami systemu: zamówieniami,
produkcją, importem, finansowo - księgowym. Pracę ułatwia również możliwość współpracy z zewnętrznymi urządzeniami rejestracji
i identyfikacji: czytnikiem kodów paskowych, wagą elektroniczną, kasą i drukarką fiskalną.
Obsługa i obieg dokumentów
W systemie rejestrowane są wszystkie dokumenty mające związek z operacjami na tzw. indeksach magazynowych.
Wprowadza się więc dokumenty związane z przyjęciem materiałów na stan, takie jak: PZ, PW, Faktura RR, również zakupy
wewnątrzunijne i importowe.
Z drugiej strony wystawiane są dokumenty wydania WZ, RW, MM. W uproszczonych zastosowaniach Faktury Vat mogą jednocześnie być traktowane jak dokumenty wydania z magazynu.
Do ciekawych funkcji należy:
-
możliwość odłożenia faktury (zapis dyspozycji),
- generowanie faktur zbiorczych na podstawie wielu wz,
- faktury cykliczne,
- rozbudowane funkcje analizy.
- rozliczenia dewizowe (Euro, USD itd).
Dokumenty magazynowe mogą być generowane automatycznie na podstawie zamówień
klienta, zamówień zakupu, zleceń produkcyjnych. Współpracuje rónież z modułem sad, do rozliczeń importowych oraz wewnątrzunijnych, generując automatycznie dokumety zakupu
z wyliczoną odpowiednio złotówkową ceną zakupu.
Wygląd każdego z dokumentów może być dostosowany do potrzeb użytkowników - zaprojektowany wzorzec zawierający potrzebne dane, informacje czy logo.
Wystawiane dokumenty mogą być również wysyłane drogą elektroniczną - e-mailem, faksem, czy eksportowane do innych systemów. Program oferuje również mechanizmy elektronicznej wymiany danych pomiędzy oddalonymi od siebie punktami.
Faktury zbiorcze
W celu usprawnienia wystawiania dokumentów jedną z funkcji programu jest możliwość wystawiania faktur zbiorczych.
Przykładem wykorzystania faktur zbiorczych jest sytuacja, gdy dostawy towaru wykonywane są do sklepów należącej do jednej sieci, a faktura ma być wystawiona na centralę. W tym celu należy odpowiednio przygotować dane o kontrahentach (sklepach) i sposobach dostawy.
Dane o sklepach i centrali należy wprowadzić do katalogu kontrahentów w następujący sposób:
- Do listy kontrahentów należy dopisać osobno centralę i każdy ze sklepów. Wszystkie wprowadzone pozycję muszą mieć wpisany ten sam numer NIP.
- Centrala ma mieć wprowadzone w polu handlowiec liczbę 999.
- Sklepy firmowe mają mieć wybrane w polu rodzaj dowód dostawy
Należy pamiętać, że dokumenty maja zostać wystawione jako:
- Dowody dostaw na sklep firmowy.
- Przy wystawianiu faktury zbiorczej należy w polu nabywca wybrać sklep i wprowadzić daty. Po wczytaniu dokumentów program zmieni nabywce na centrale - i tak zostanie wystawiona faktura zbiorcza.
Dane systemu
Standardowo wydruk faktury zbiorczej zawiera informacje o wystawionych dowodach dostawy oraz zsumowane
pozycje dostarczonych towarów. Możliwa jest zmiana wydruku poprzez dodanie do opcji dane systemu polecen:
- drukNiezaplacone=1 - drukuje aktualne niezapłacone na fakturze.
- drukZbiorczeWZ=1 - pomija wydruk dowodów dostaw.
Ewidencja i analiza stanów i transakcji magazynowych
Dzięki rejestracji wszystkich dokumentów mających wpływ na operacje magazynowe możliwe jest uzyskanie informacji o aktualnych stanach, wartości i lokalizacji zapasów, a także o wszystkich transakcjach magazynowych i ruchu dokumentów dla każdej pozycji
magazynowej, również dla wydzielonych grup.
System umożliwia prowadzenie dowolnej ilości magazynów, również wirtualnych oraz oferuje mechanizmy elektronicznej wymiany danych pomiędzy oddalonymi od siebie punktami.
Do ciekawych funkcji należy:
- prowadzenie
magazynu w dwóch jednostkach (np. dla opakowań), automatyczne przeliczanie jednostek
- kompletacje / dekompletacje
- rozliczanie opakowań zwrotnych
- podział na stoiska, wielomagazynowość, przesunięcia międzymagazynowe
- współpraca z urządzeniami fiskalnymi i czytnikami kodów kreskowych.
Oferowany jest również moduł wspomagający inwentaryzację, pozwalający na wyliczenie i automatyczne przyjęcie różnic remanentowych. Możliwe jest generowanie arkuszy spisu z natury.
- przeprowadzanie remanentu
Struktura katalogu towarów
Również katalog towarów, będący podstawą przy wprowadzeniu dokumetów, posiada możliwość rejestracji szeregu
dodatkowych inforamcji, takich jak: stany minimalne, stany pożądane, grupy, cechy.
Dane te są później dodatkowym kryterium przy sporządzaniu
analiz.
W module został zaprojektowany rozbudowany system wyceny oraz dowolne ilości cenników
bądź według poziomu cen, bądź indywidualnie dla każdego klienta. Dzięki powiązaniu z modułem promocji możliwe jest prowadzenie swobodnej, a zarazem uporządkowanej polityki cenowej firmy.
-
wielopoziomowe
ceny, możliwość przypisania odbiorcy rodzaju ceny, cenniki dewizowe, rabaty, rezerwacje
towarów
- daty ważności towarów, dodatkowe informacje i zdjęcia.
- warunki gwarancji, opakowania zwrotne.
Analizy przychodów i zakupów
Często zdarza się, że koniecznym staje się wyodrębnienie grup klientów - bądź konkretnych dokumentów "przypisanych" do określownego handlowca bądź akwizytora.
Równie często konieczna jest analiza dla grup bądź poszczególnych towarów czy wyrobów,.
W programie zaprojektowane zostały mechanizmy pozwalające na podział bazy kontrahentów: regiony, akwizytorzy i cechy .
Według tych pól możliwe są analizy sprzedaży, zakupów, niezapłaconych itp.
Możliwe jest również wyodrębnienie grup dokumentów (faktur, wz itp.). Dane klasyfikacyjne wprowadza sę w momencie rejestracji dokumentu - zazwyczaj przypisane są do:
danego kontrahenta, dla którego wystawiany jest dokument
operatora wypisującego dany dokument
bądź do samodzielnego wprowadzenia.
Analiza kosztów
Moduł gospodarki magazynowej charakteryzuje się pełną integracją z modułem finansowo- księgowym. Zapewnia to bieżący dostęp do aktualnych informacji na temat obrotów, wystawionych dokumetów i wartości stanów magazynowych.
Dla poszczególnych rodzajów dokumentów magazynowych budowane są schematy dekretacji, również osobno dla każdego z magazynów. Dzięki nim dokumenty są widoczne w systemie F-K na bieżąco oraz możliwe jest automatyczne ich księgowanie.
Taki układ zapewnia bieżące analizy i rozliczanie:
- przychodów i kosztów,
- należności i zobowiązań,
- podatku VAT.
System oferuje szereg narzędzi pozwalających na bieżącą analizę poniesionych kosztów. Istnieją mechanizmy pozwalające na powiązanie poszczególnych modułów w programie i rozliczenie
kosztów bezpośrednich zakupu towarów i materiałów (z modułu gospodarki materiałowej)
dodatkowych koszty zakupu (transport, składowanie) (z modułu F-K)
według miejsca powstawania kosztów
z podziałem na kontrakty, działy, oddziały itp.
Inne wybrane możliwości programu
Oferowany jest również moduł wspomagający inwentaryzację, pozwalający na wyliczenie i automatyczne przyjęcie różnic remanentowych. Możliwe jest generowanie arkuszy spisu z natury.
- przystosowany
do pracy z dużą ilością danych, zarówno towarów w katalogu, jak i sprzedaży
- wielowariantowa numeracja dostosowana do dużej rotacji towarów ułatwia wyszukiwanie i
zarządzanie towarami
- obsługa kodów kreskowych, w tym kody partii i masy
- umożliwia współpracę z
terminalami SET do wystawiania faktur.
- rozliczenia sieci sklepów / akwizytorów i oddziałów
Zaopatrzenie magazynowe
Moduł ZAMÓWIEŃ wspomaga proces zakupu materiałów, poprzez wygenerowanie zapotrzebowania, rejestrację zamówień od klientów, zamówień wewnętrznych i planowania produkcji,
generację zamówień do dostawców.
Pozwala na wystawianie, prowadzenie ewidencji oraz
kontrolę
realizacji zamówień zarówno od odbiorców, jak i do dostawców. Ważnym ułatwieniem
są funkcje generacji zamówień do dostawców na podstawie:
- zamówień od odbiorców
- prognozy sprzedaży towarów
- kontroli stanów minimalnych towarów
Instrukcja programu magazynowego
Instrukcja do programu magazyn
program gospodarki magazynowej online
magazyny online