Internet >> Madar w systemach rozproszonych

INTERNET W FIRMIE

Czy programy MADAR mogą być wykorzystywane w systemach rozproszonych? Przedstawiamy skrótowo możliwość współpracy i wymiany danych, wykorzystujących Internet.
  1. Wymiana dokumentów EDI jest szczególnie przydatna przy obsłudze przedsiębiorstwa, posiadającego oddziały. Dokumenty wystawiane w oddziałach (przesunięcia, faktury, wz itp.) mogą być przesyłane z programu MADAR na serwer internetowy, a następnie wczytywane w centrali lub innym oddziale. Wysyłanie i wczytywanie odbywa się z poziomu programu, poprzez wywołanie funkcji zapisz HTTP / czytaj HTTP.

  2. Raporty o sprzedanych produktach, aktualne deklaracje, stany magazynowe, niezapłacone - mogą być umieszczane przez program MADAR na serwerze, skąd każdy (kto zna adres i hasło) może je przeglądać i analizować. Listę raportów, które mają być wysyłane na serwer internetowy, można założyć w opcji interface - transmisje.

  3. Przesyłanie archiwów, danych jest szczególnie istotne przy pracy rozproszonej. Najczęściej przekazywany jest: katalog towarów - w przypadku, gdy tworzony jest centralnie, archiwizacje - szczególnie do księgowości, na koniec okresu rozliczeniowego). Program MADAR potrafi automatycznie umieścić żądane pliki na serwerze www i następnie je wczytać w odpowiednie miejsce w programie. Operacje te są włączane za pomocą komend umieszczanych w danych systemu i pojawiają się w opcji administracja - operacje.

  4. Program lojalnościowy dla klientów sieci sklepów, którego celem jest umożliwienie sprawnej rejestracji, ewidencji i kontroli udzielanych rabatów. Podstawą proponowanego systemu jest centralna baza danych, z którą komunikują się wszystkie placówki za pomocą Internetu. W bazie na serwerze rejestrowani są klienci, którym wydano karty rabatowe. Przy transakcji sprzedaży, po wczytaniu danych z karty, system sprawdza w centralnej bazie udzielony rabat i przelicza według tych danych ceny sprzedaży.

  5. Akwizycja danych o klientach ze stron www - czyli gromadzenie danych o klientach na podstawie wypełnionych ankiet. Na witrynie www umieszczona zostaje ankieta w postaci formularza. Po jej wypełnieniu przez klienta dane wysyłane są jako e-mail oraz automatycznie wprowadzane do systemu przedsiębiorstwa do bazy kontaktów. Oczywiście wszystkie te rozwiązania wymagają zainstalowania na serwerze specjalnego oprogramowania.