Prawa Catta
  1. Im mniej przełożony wie o tym, co robi jego podwładny, tym większa jest pewność, że ów podwładny utrzyma się na stanowisku
  2. Wobec tego sprawozdania powinny być w miarę niezrozumiałe i budzić u zwierzchnika przekonanie o wielkości zadań, rozległości kontaktów i niepodważalności autorytetu specjalistycznego. Sprzyja temu język, w którym proste i zrozumiałe terminy zostały zastąpione skomplikowanymi i niezrozumiałymi.
  3. Fama o wielkości pracownika idzie w górę ze szczebla na szczebel. W przypadku niepowodzenia zachowuje się tajemnicę i zapada w tej sprawie grobowe milczenie, ponieważ wszyscy się w niż zaangażowali.  
Chyba, że konsekwencje milczenia są zbyt kosztowne i nie można sobie na nie pozwolić.  

Prawa Perkinsona  
  1. Im więcej czasu mamy na wykonanie jakiejś pracy, tym więcej czasu ta praca nam zabierze.

  2. Wydatki wzrastają proporcjonalnie do wzrostu dochodów.

  3. Jakakolwiek instytucja - rządowa, przemysłowa, naukowa - której zespół pracowników administracyjnych sięga tysiąca osób lub przekracza tę liczbę, aby istnieć, nie potrzebuje żadnej innej działalności
Administracja jest wtedy samowystarczalna, żywi się własną pracą. Jest to administracja dla administracji.

Prawo Careya  
Każda organizacja, o ile temu nie przeciwdziałać, dąży do chaosu. Prawo Corppsa  
Ilość wykonanej pracy jest odwrotnie proporcjonalna do czasu spędzonego w biurze.  

Prawo Hallera  
Pierwszym mitem zarządzania jest ten, że ono w ogóle nie istnieje.  

Prawo Liebermana  
Wszyscy kłamią. Nie ma to jednak znaczenia, ponieważ i tak nikt nikomu nie wierzy.

Prawo Koźmińskiego
Każda organizacja funkcjonuje tak źle, jak tylko może.  

Prawo Mathewsa  
Ci, którzy już mają, dostaną najwięcej.  

Prawo Murphy'ego  
Jeżli coś może pójść źle, to z pewnością pójdzie źle.