.:: Zdalna praca ::.

Systemy mobilne

Coraz częściej przedsiębiorstwa spotykają się z koniecznością zdalnego dostępu do danych i programów firmy. Szczególnie często potrzebę taką odczuwają:
  • osoby pracujące poza siedzibą - pracownicy terenowi, przedstawiciele i pracownicy zatrudnienie w domu,
  • oddziały firm,
  • zarząd,
  • klienci biur rachunkowych.
W zależności od struktury przedsiębiorstwa i zadań, jakie stawiane są poszczególnym jednostkom, różna też może być organizacja pracy rozproszonej i mobilnej - w niektórych zastosowaniach wystarczy zapewnić odpowiednią synchronizację danych, coraz częściej jednak wymagany jest stały i ciągły dostęp, często mobilny - czyli niezależny od miejsca pobytu.

Na skróty:

Madar Mobile on-line

Program Madar Mobile Madar Mobile umożliwia dostęp do danych, zestawień i raportów, a także wprowadzanie danych on-line przez przeglądarkę www. Oznacza to, że na dowolnym urządzeniu, mającym dostęp do internetu możliwe jest wystawienie i wydruk faktury, wprowadzanie dokumentów magazynowych, kontrola należności i zobowiązań i wiele innych funkcji, dostępnych w aplikacji Madar ERP.
Madar Mobile można zainstalować na serwerze i używać programu razem z Madar ERP, równocześnie mając możliwość pracy lokalnej na programie oraz zdalnego dostępu i wystawiania dokumentów on-line.

Przykładowe funkcje dostępne przez przeglądarkę:
  • wystawianie faktur VAT - usługowych i z magazynu,
  • wprowadzanie do rejestrów VAT, prowadzenia kasy, dostęp do bazy niezapłaconych,
  • wprowadzanie remanentów, wystawianie dokumentów WZ, PZ, MM,
  • ewidencja środków trwałych,
  • podatkowa książka przychodów i rozchodów, ewidencja ryczałtowa,
  • wypełnianie kart pracy,
  • analizy.


.:więcej informacji:.



madar

Synchronizacja danych wprowadzanych lokalnie

W przypadku pracy poza siedzibą firmy, bez możliwości zdalnego dostępu do serwera, dane mogą być wprowadzanie do:
  • MADAR ERP, zainstalowanego w lokalnej sieci (w oddziale, sklepie) lub
  • bazy na innym serwerze poprzez aplikację pracującą w przeglądarce www.
Następnym krokiem jest przekazanie ich do centrali. Dokumenty i pliki są zapisywane na serwerze internetowym, dzięki czemu możliwa jest ich prezentacja oraz wymiana.
Madar ERP zapewnia bezpośredni zapis i odczyt z poziomu programu:
  • dokumentów (FA, mm, PZ, WZ),
  • rejestrów (zakupu, sprzedaży),
  • całościowo.
Rozwiązanie to doskonale sprawdza się w firmach wielooddziałowych, w których dane o sprzedaży, stany magazynowe, katalogi towarów mogą być przekazywane za pomocą eMadar, z minimalnych udziałem człowieka.

.:więcej informacji:.


Raporty przez Internet

Bardzo ważnym zastosowaniem jest prezentacja danych np. dla klientów biur rachunkowych. Aplikacja umożliwia umieszczenie przez biuro na serwisie www.emadar.pl danych klientów - stanu niezapłaconych, wyników finansowych, deklaracji, zestawień płacowych, kosztów itp. w dogodnym dla każdego terminie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Klienci po zarejestrowaniu otrzymują unikalny login i hasło, po wpisaniu których mogą przeglądać zawsze, gdy istnieje dostęp do Internetu, swoje dane, w szczególności:
  • raporty księgowe - rozrachunki, bilanse, deklaracje,
  • dane kadrowe,
  • informacje bieżących i archiwalnych.

.:więcej informacji:.




Zdalny dostęp do danych / serwerów

Można uzyskać dostęp do danych w firmie wykorzystując np. serwer NX, czy jego darmową wersję FreeNX*. Na takim serwerze instaluje się program MADAR, umożliwiając normalną pracę zarówno osób w biurze, jaki poza nim.
Szybkość wprowadzania danych oraz uzyskiwania informacji osób zdalnie zalogowanych jest zbliżona do pracy lokalnej.

Decydując się na zdalną pracę można skorzystać z wiedzy własnych służb informatycznych bądź zamówić w naszej firmie serwer aplikacji ze zdalnym dostępem - gotowy do wpięcia do lokalnej biurowej sieci.


*FreeNX - czyli "Free Networked X" jest oprogramowaniem do pracy terminalowej, bazującym na protokole X. FreeNX to wolna implementacją takich rozwiązań jak Windows Terminal Server, czy też Citrix Meta Frame.

.:więcej informacji:.


madar

Jakie są inne możliwości wykorzystania Internetu?

  1. Program lojalnościowy dla klientów sieci sklepów, którego celem jest umożliwienie sprawnej rejestracji, ewidencji i kontroli udzielanych rabatów. Podstawą proponowanego systemu jest centralna baza danych, z którą komunikują się wszystkie placówki za pomocą Internetu. W bazie na serwerze rejestrowani są klienci, którym wydano karty rabatowe. Przy transakcji sprzedaży, po wczytaniu danych z karty, system sprawdza w centralnej bazie udzielony rabat i przelicza według tych danych ceny sprzedaży.

  2. Akwizycja danych o klientach ze stron www - czyli gromadzenie danych o klientach na podstawie wypełnionych ankiet. Na witrynie www umieszczona zostaje ankieta w postaci formularza. Po jej wypełnieniu przez klienta dane wysyłane są jako e-mail oraz automatycznie wprowadzane do systemu przedsiębiorstwa do bazy kontaktów. Oczywiście wszystkie te rozwiązania wymagają zainstalowania na serwerze specjalnego oprogramowania.