Wiedza o klientach
Grupowanie klientów
Nie tracąc historii operacji z każdym z klientów możemy doprowadzić do
pracy na grupach kontrahentów. Niektóre popularne grupy są już utworzone w programie. Jednakże można
samemu definiować i dopisywać nowe grupy, które bardziej trafnie będą pasować do kontaktów.
Taka analiza daje zupełnie nowe możliwości - w małej grupie łatwiej jest dotrzeć do klientów, z którymi można skuteczniej współpracować, tworzyć strategie rozmów, wychwycić błędy itp.
Grupy klientów można definiować ze względu na:
- Rodzaj klienta, aktualny, stały, utracony itp.
- Branżę klienta. Jeden z atrybutów - do samodzielnego projektowania.
- Regionu, z którego klient pochodzi (do samodzielnego projektowania)
- Pracownika, który jest odpowiedzialny za kontakt z klientem.
- Dowolnego atrybutu np. "zainteresowany pokazem", "klient kluczowy".
Łatwość wyszukiwania informacji o kontaktach
- Filtrowanie kontaktów według parametrów: branży, regionu, opiekuna, atrybutu itp.
- Wyszukiwanie kontaktów według dowolnego ciągu znaków np.: części nazwy, ulicy, miasta itp.
- Wyświetlanie kontaktów zawierających określony ciągu znaków
- Przypisanie do tematu.
- Kontrola podwójnie wprowadzonych firm.
Baza pracowników i oddziałów
Skuteczne zarządzanie kontaktem z klientem zwiększa wiedzę o przedsiębiorstwie. Podczas kontaktów z firmą mamy do czynienia z jej konkretnymi przedstawicielami, którzy mają swoje stanowiska i są odpowiedzialni za określone sprawy.
Ewidencja pracowników i oddziałów:
- każdej firmie można przypisać pracowników i oddziały,
- pracownicy są osobną pozycją w bazie możliwe jest dzięki temu ustalenie dokładnych danych pracownika: adresu e-mail, stanowiska, zakresu obowiązków itd.
Dane o potencjalnych klientach
Oprócz wykorzystania wiedzy o klientach, z którymi firma współpracuje - konieczne jest znajdowanie nowych kontaktów i klientów. Jedną z form pozyskiwania nowych klientów jest
prowadzenie marketingu bezpośredniego. W tym celu konieczne są narzędzia pozwalające
na
tworzenie bazy potencjalnych klientów. W programie dane te wprowadzane są w bazie namiarów. Namiary te dane nie są połączone z danymi kontrahentów mimo wprowadzania ich do tej samej bazy
przy takiej organizacji łatwo można przenieść namiar do bazy kontrahentów, nie tracąc historii operacji z nim związanych.
Import / eksport
W programie możliwy jest
import i eksport do / z bazy. Import i ekxport kontaktów mogą dotyczyć zarówno całej bazy jak i poszczególnych klientów:
- z programu Microsoft Outlook
- z formatu *.dbf
- z innych programów: Madar ERP, Firmatic, Subiekt, WF-MAG
- automatycznie z ankiet umieszczanych na stronach www